Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5009000515   Curs de formació sobre l'exercici de la funció directiva
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   17/9/2020 - 27/11/2020 (90 hores) de h a h
   DEP Departament d'Educació
   Via Augusta, 202-226 (Barcelona) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Subdirecció general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic
  
  
  
Accessos   Veure Plànol
Tipus activitat   DIN2 Curs de formació sobre l'exercici de la funció directiva
  
Inscripció   07/09/2020 - 14/09/2020
  
Descripció i   Metodologia:   La formació de directores i directors en competències, capacitats i habilitats directives per al desenvolupament de les funcions i responsabilitats és una decisió estratègica de cabdal importància.
El Departament desenvolupa a través d’aquest document els continguts del programa del Curs de formació sobre l’exercici de la funció directiva amb un perfil orientat a poder aconseguir una direcció professionalitzada, altament qualificada, al servei de la ciutadania, compromesa amb l’aprenentatge de l’alumnat i amb la millora dels resultats. Els objectius que orienten els continguts i volen contribuir en preparar les direccions per a un lideratge distribuït, que amb una visió transformadora i de futur permeti la presa de decisions i el retiment de comptes.
El treball dels continguts degudament assolits permetrà que els candidats a la direcció puguin afrontar de manera eficient el lideratge i la gestió del centre autònom. També contribuirà a la construcció de la seva identitat directiva.
  
Objectius   En finalitzar el curs, els docents que el superin han de ser capaços de:

1.Aplicar el model directiu que es deriva de la LEC; dels Decrets de Direcció, Autonomia, Provisió de llocs de treball i Inclusió així com de les polítiques educatives del Departament d’Educació.
2.Impulsar la transformació del centre vers la pedagogia competencial exercint un lideratge pedagògic distribuït, orientat a la millora contínua i que impulsi la participació activa del professorat i de la comunitat educativa.
3.Promoure la vinculació del centre educatiu amb les famílies i l’entorn. Facilitar accions per enfortir els vincles amb els diferents agents de la comunitat educativa.
4.Gestionar el centre, com a servei públic inclusiu i de qualitat orientat a l’èxit educatiu en l’àmbit acadèmic, social i personal de tot l’alumnat.
5.Utilitzar l’avaluació, interna i externa, per prendre decisions orientades a la millora, com estratègia bàsica de retiment de comptes i com a expressió de transparència davant de la comunitat educativa.
6.Entendre i valorar la importància de les xarxes educatives com a recurs per compartir bones pràctiques i com a referent formatiu d’aprenentatge entre iguals.
  
Continguts   Unitat 1: La direcció del centre i els seus reptes
Unitat 2: El lideratge pedagògic
Unitat 3: La transformació educativa
Unitat 4: La planificació estratègica
Unitat 5: La cultura avaluadora
Unitat 6: El projecte de direcció
Unitat 7: Àmbits de gestió de centre
Unitat 8: Treball en equip i relacions personals
Unitat 9: Equitat i inclusió
Unitat 10: L'exercici de l'autonomia organitzativa
Unitat 11: La comunitat educativa i la vinculació amb l'entorn
  
Observacions   Les hores de formació presencial podran transformar-se en videoconferències a partir del moment en que es determini per la Sub-direcció General de Funció Directiva i Lideratge Pedagògic. La presència a les mateixes es comptabilitzarà per al còmput d'assis
  
Avaluació   Avaluació competencial

A cada unitat didàctica hi ha activitats d’autoavaluació, de coavaluació i avaluació grupal. Les dinàmiques de treball portades a terme pel formador impliquen retroaccions contínues entre els participants per afavorir l’aprenentatge entre iguals. En totes les unitats didàctiques s’utilitza una rúbrica per facilitar aquesta avaluació.

Condicions per superar el curs:
•Acreditar una assistència mínima del 80% de les sessions presencials (o virtuals) del curs.
•Realitzar totes les activitats (individuals i en grup, presencials i no presencials) establertes.
•Superar l’avaluació de cada unitat didàctica amb una qualificació de 6 o superior.
•Presentar totes les tasques amb els requeriments formals i en els terminis establerts.

Tasques objecte de qualificació:
a)Les establertes en cada unitat didàctica (individuals i de grup).

Per superar la formació, cal obtenir un mínim de 6 punts de mitjana.

La nota obtinguda és la mitjana ponderada de les diferents unitats (de la 8 a l'11)
  
Requisits de  certificació   •Acreditar una assistència mínima del 80% de les sessions presencials (o virtuals) del curs.
•Realitzar totes les activitats (individuals i en grup, presencials i no presencials) establertes.
•Superar l’avaluació de cada unitat didàctica amb una qualificació de 6 o superior.
•Presentar totes les tasques amb els requeriments formals i en els terminis establerts.
  
Persones  destinatàries   Aquest activitat de formació va dirigida a:

1) Docents funcionaris que estiguin en l'exercici o no del càrrec de direcció d'un centre educatiu i que hagin superat la primera part del curs de formació inicial impartida pel Departament, amb la tipologia DIN1 (de 120h), durant el curs 2019-2020.
  
E-mail   celin.sabat@gencat.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent